Dobrze skonstruowane CV to połowa sukcesu. Jednak wiele osób poszukujących pracy miewa problemy z jego napisaniem. Zazwyczaj wynika to z braku doświadczenia w tworzeniu dokumentów aplikacyjnych. Wśród natłoku informacji zawartych w Internecie niekiedy trudno znaleźć dobry artykuł, który w jasny sposób przedstawi, jak powinno wyglądać dobre CV. Życiorys, aby przyciągał uwagę potencjalnego pracodawcy, musi być poprawnie stworzony z dbałością o formę i treść. W tym artykule przedstawiamy, jak napisać CV, które zwiększy twoje szanse na rynku pracy. 

Co powinno zawierać CV?

Życiorys jest podstawowym i najważniejszym dokumentem aplikacyjnym, którego wymaga praktycznie każdy pracodawca. Część firm podczas selekcji kandydatów na dane stanowisko pracy może także przy okazji zweryfikować umiejętność jego tworzenia. Dobrze skonstruowane CV powinno być odzwierciedleniem naszych umiejętności i doświadczenia zawodowego. Oprócz formalnych danych osobowych i kontaktowych, zawarte w nim muszą być informacje dotyczące naszego dotychczasowego zatrudnienia wraz z nazwami i okresem, przez jaki pracowaliśmy w danej firmie. Warto także umieścić umiejętności potwierdzone certyfikatem, gdyż pracodawcy coraz częściej stawiają na to, co kandydat potrafi. Dobrze napisane CV, poprawnie skonstruowane pod względem formy i treści, może zwiększyć twoje szanse na rynku pracy.

Co należy wziąć pod uwagę podczas pisania CV?

Napisanie dobrego CV stanowi jeden z etapów poszukiwania pracy. Jest formą wstępnego przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Jednak, aby do niej doszło, nasze CV powinno być wizytówką, która zainteresuje potencjalnego, nowego pracodawcę. Podczas jego tworzenia należy pamiętać o kilku ważnych aspektach, które odnoszą się głównie do jego wyglądu i treści. Jeśli mamy trudności ze stworzeniem dobrego CV, można uzyskać pomoc u doradcy zawodowego bądź osoby doświadczonej w jego pisaniu. Odpowiedzi dotyczące tego, jak napisać CV, zawarte są również w tym artykule.

Co powinno zawierać dobre CV?
Fot. Pexels.com

Dopasuj CV do aplikowanego stanowiska pracy

Dobrze skonstruowane CV powinno być dopasowane do rodzaju stanowiska pracy, na które aplikujemy. W tym celu należy umieścić w nim treści, które będą odpowiadać wymaganiom nowego pracodawcy. Warto podkreślić te umiejętności i doświadczenie, które będą miały znaczenie w nowej pracy. Wysyłanie tego samego życiorysu do wielu stanowisk nie ma większego sensu z kilku powodów. Po pierwsze, pracodawca odrzuci naszą aplikację, jeśli będzie ona niezgodna z profilem firmy, a po drugie, może to zostać odebrane jako lekceważące podejście do procesu rekrutacji. Jak napisać CV, które zwiększy twoje szanse na rynku pracy? Umieść w nim odpowiednie informacje zgodne ze stanem faktycznym.

Co powinno zawierać dobre CV?
Fot. Pexels.com

Umieść aktualne zdjęcie

Dobrze skonstruowane CV to takie, które jest czytelne i reprezentatywne. Odpowiednia autoprezentacja i aparycja ma znaczenie dla potencjalnego pracodawcy. Dlatego warto umieścić w CV aktualne zdjęcie. Przyciąga ono uwagę przełożonego oraz pozwala wizualnie zapoznać się z kandydatem na stanowisko pracy. Powinno ono się znajdywać w prawym, górnym rogu. Dobrze napisane CV ma charakter formalny, dlatego należy wybrać takie zdjęcie, na którym nasz wizerunek jest schludny i elegancki.

Odpowiednia chronologia treści

Podczas tworzenia dobrego CV warto także zadbać o odpowiedni układ treści. Wpisując doświadczenie zawodowe, należy zastosować odwróconą chronologię i na początku podać najświeższe dane dotyczące ostatniego zatrudnienia. Ta sama zasada obowiązuje przy umieszczaniu wykształcenia. Istotne znaczenie dla pracodawcy mają także nasze umiejętności, dlatego należy wpisać wszystkie, jakie posiadamy, najlepiej z podkreśleniem uzyskania certyfikatu potwierdzającego ukończenie kursu lub szkolenia. Dobrze napisane CV zawiera również aktualną klauzulę dotyczącą ochrony danych osobowych oraz wyrażeniu zgody na ich przetwarzanie w procesie rekrutacji. Jest to wymóg formalno-prawny, bez którego część pracodawców odrzuca CV podczas wstępnej selekcji kandydatów.

Długość CV

Dobre CV Musi być również odpowiednio długie. W Internecie możemy spotkać się z błędnymi informacjami dna ten temat. Przyjmuje się, że powinno zajmować maksymalnie jedną stronę A4. W rzeczywistość to, co w nim zawrzemy, zależy w głównej mierze od specyfiki stanowiska pracy, na które aplikujemy. Ważniejsza jest jakość zawartych danych, które odpowiadają na potrzeby potencjalnego pracodawcy. Dlatego warto zadbać o staranną selekcję treści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here